söndag 11 september 2011

Besviken ,Arg & Förbannad


Ja det var vad Storebror "Jo"  var då vi kom hem i kväll, alltihop på samma gång.
För Ug var inte öppet då han kom dit & han hade inte fått veta något om det, det satt dock en lapp på dörren, men ingen hade informerat på skolan,så han var inte glad alls, inte ens lite glad.
Visst , sånt kan ju få även en sådan som mej arg & grinig, skillnaden är att jag skulle gå hem,acceptera fakta ,gnälla lite granna & sen hade det vart bra.
Men då vi kom hem var han så arg, han hade vart ännu argare,så arg att han blivit svettig.
VARFÖR ???
Han tyckte han kunde fått veta redan på skolan, så han sluppit ha förväntningar.
NU fick vi lugna honom, trösta honom, för en sak som vi kanske inte tycker är hela världen, men som för honom är betydelse fullt i stor skala.
Men efter att han fått lite "sött" ( någon mörk choklad bit,en klubba & några tuggummin av oss ) & blivid livad att sitta vid datorn tills UG hade slutat,så lugnade det ner honom en aning...Tack & lov, annars hade vi haft en jobbig kväll.
ior-citat.jpg
I alla fall så var hans USA arbete klart, & jag läste igenom det på storebror "Jo":s önskan, mycket bra gjort & med tanke på att det var av honom ,som har så svårt att komma på ord till sådana skol arbeten.
Nåväl, jag frågade honom :
-"Om du vetat att de skulle gå så här fort, hade du gjort det snabbare då ??"
Svaret kom snabbt utan tanke :
-""Nä,fomodligen inte,hade jag vetat att det skulle gå så snabbt,så hade jag väntat & gjort en massa annat än jobbat med det lite nu & lite då "
Ja,det är vår konkrete son det,så har han alltid vart,enkel & konkret, We love it and We love him  =)
Många gånger har han blivit jämförd med Ior, & det stämmer bra det, till & med av lärarna.
En lärare dom hade då dom gick ut 6:an gav alla elever små kort , gjorda med ett citat & en liten bild  av en tecknad figur.
Sonen fick ett kort med Ior, där stod : "Jag trivs bäst när jag kan sitta & göra ingenting"

(kopierat från gamla bloggen )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Säg din åsikt här :