söndag 11 september 2011

Ska någon komma till oss idag ??


-"Mamma, kommer det någon till oss idag ", frågade "lillasyster Jo" idag
Jag svarade Nej, för vad som var inplanerat så skulle det inte komma någon.
I "Lillasyster Jo"s värld så är Allt svart eller vitt", i hennes värld finns inga kansken, i hennes värld finns inget som heter "på onsdag ska vi kanske.." för henne betyder kanske ja eller Nej,beroende på hur hon tilkat det hela då det sades.
Om man sedan gör tvärtemot det hon "tänkt" sej så blir det inte roligt alls inom hemmets fyra väggar.
Men i alla fall, jag svarade att "Nej" ingen skulle komma.
"Lillasyster Jo " sa då :
-"Mamma, säg :Inte vad jag vet"Jag frågade varför jag skulle säga så ??
-"Jo för att då blir det inte konstigt om någon kommer ändå, för då har du ju sagt att du inte vet, men om du säger NEJ & så kommer någon ,då blir det ju konstigt, för då stämmer ju inte det som du sa."
"Okej, "lilla syster Jo "vad jag vet ska inte någon komma till oss idag " sa jag då 
(Kopierat från gamla bloggen ) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Säg din åsikt här :